برای آشنایی با الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن میتوانید مقاله جامعی که در این زمینه نوشته شده است را مطالعه کنید.

تاریخچه پیدایش الگوریتم رنک برین

رنک برین در سال 2015 به صورت رسمی توسط گوگل معرفی شد و به کمک الگوریتم مگس خوار برای نمایش مرتبط ترین نتایج آمد. فناوری جدید بر پایه هوش مصنوعی ai و الگوریتم های یادگیری ماشین که به آنهاmachine learninig گفته میشود در طراحی این الگوریتم به کار گرفته شده و سبب هوشمند تر شدن موتور های جستجو شده است.

به صورت کلی میتوان گفت که مواردی مانند نرخ بازگشت به سایت، زمان حضور کاربر در سایت، نرخ کلیک ctr و دیگر عواملی از این قبیل که بیانگر میزان رضایت کاربران است، توسط رنک برین مورد بررسی قرار میگیرد.

رنک برین چگونه بهترین نتایج را به کاربران نمایش میدهد؟

برای این منظور فاکتور های مختلفی مورد بررسی قرار میگیرد که شامل موارد زیر هستند:

1.مفهوم عبارت جستجو شده توسط کاربر مورد بررسی قرار میگیرد:

هنگامی که شما کلمه و عبارتی را در سرچ گوگل جستجو میکنید، رنک برین سعی در درک مفهوم آن دارد که با تفسیر معنای آن کلمه، بهترین نتایج را برای شما لیست میکند. همچنین رنک برین مواردی مانند منطقه جغرافیایی، تاریخچه جستجو و مانند اینها را نیز بررسی میکند و در رتبه بندی نتایج از آنها استفاده میکند.

2.رفتار کاربر را دقیق مورد بررسی قرار میدهد:

هنگامی که نتایج به کاربر نمایش داده میشود، رنک برین رفتار کاربر را تحت نظارت قرار میدهد. سایتی که کاربر انتخاب میکند، مدت زمانی که در آن حضور دارد و ... را بررسی میکند تا از میزان رضایت کاربر آگاه شود. این کارها سبب میشود که رنک برین درک خوبی از مفهوم مورد نظر کاربر پیدا کند و نتایج بهتر را در رتبه های برتر به نمایش در آورد.

رنک برین اقدامات زیادی انجام داده است که نتایج جستجو را بهبود بخشد از جمله این کارها میتوان به افزودن FEATURE SNIPPET، PEOPLE ALSO SEARCH FOR و PEOPLE ALSO ASK اشاره کرد.

الگوریتم رنک برین چه فاکتورهایی را در نظر میگیرد؟

Rank brain ساختار سایت و محتوا را بررسی میکند تا بهترینها را برای نمایش در صفحه اول گوگل انتخاب کند. در ادامه فاکتورهایی را این الگوریتم در نظر میگیرد را برای شما نام خواهیم برد.

بررسی مقاله های سایت:

محتوا در انواع سایتها بسیار حائز اهمیت هستند. این که تا چه میزان محتواهای سایت شما پاسخگوی نیاز کاربران باشد، مورد توجه آنها قرار گیرد و باعث حضور بیشتر آنها در سایت شود از نظر رنک برین بسیار حائز اهمیت است. بنابراین سعی کنید موضوعات پر سرچ را انتخاب کنید و با رعایت کامل استانداردها آن را در سایت خود قرار دهید.

نبود غلط املایی، ساده و روان بودن متن، به کار بردن تگ های هدینگ، استفاده از عکسهای مناسب با ویژگی alt، قرار دادن ویدئو و به صورت کلی رعایت تمامی استانداردها و قواعد سبب میشود که سایت شما خیلی زود در گوگل جایگاه بالایی کسب کند.

بررسی رعایت استانداردها در سایت:

عواملی که به بهینه بودن سایت مرتبط است مانند، سرعت لود، کد نویسی استاندارد، طراحی مناسب، ریسپانسیو بودن، وجود توضیحات متا و ... از جمله مواردی هستند که مورد بررسی این الگوریتم قرار میگیرند.

بررسی میزان رضایت و اعتماد کاربران:

از جمله عواملی که میزان رضایت و اعتماد کاربران را نمایش میدهد میزان اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، میزان تعامل کاربر با صفحات سایت مانند درج کامنت، امتیاز داده شده و مانند اینهاست که به هر میزان که تعامل بیشتر باشد، شانس سایت شما برای کسب جایگاه در نتایج جستجو بیشتر خواهد شد.